Školský psychológ
Mgr. Stanislav Zríni
Pracovné hodiny:
Pondelok: 7:30 – 13:30
Utorok: 7:00 – 13:00
Streda: 12:00 – 15:30
Štvrtok: 7:00 – 14:30
Náplň práce školského psychológa:
- poznáva osobnosť žiaka z hľadiska osobnostného, kognitívneho, emocionálneho a sociálneho vývinu, osobitnú pozornosť venuje žiakom s problémami v učení, žiakom s poruchami správania, tým, ktorí sa nachádzajú v krízových životných situáciách, nadaným a talentovaným žiakom
- navrhuje výchovné a vzdelávacie prístupy a zúčastňuje sa na ich plnení
- podieľa sa na profesijnej orientácii a na poradenstve pre voľbu povolania, na výchove k partnerstvu a rodičovstvu a na rozvoji osobnosti a medziľudských vzťahov
- poskytuje zákonným zástupcom konzultácie a informácie a spolupracuje s nimi pri výchove a vzdelávaní žiakov a pri voľbe ich povolania
- poskytuje poradenské služby pedagógom v oblasti duševného vývinu a spolupracuje s nimi pri ich profesijnom a osobnostnom rozvoji
- navrhuje formy a metódy prekonávania psychickej záťaže vyplývajúce z pedagogického procesu
- podieľa sa na výbere žiakov do rôznych foriem špecializovaného vzdelávania a na ich zaraďovaní a preraďovaní do špeciálnych škôl
- predkladá návrhy na skvalitňovanie výchovno-vzdelávacej práce školy
Pri čom sa možno na školského psychológa obrátiť:
- pri riešení porúch žiakov v správaní (hyperaktivita, impulzivita, agresivita, šikanovanie, pasivita, strach, tréma, úzkostnosť)
- pri riešení porúch žiakov v učení (neprospievanie, učenie sa pod svoje možnosti, práca s dyslektikmi, dysgrafikmi a i.)
- pri riešení problémov sociálnych vzťahov žiakov v triede, žiakov odmietaných triedou, obete šikanované agresormi apod.
- pri pomoci deťom integrovaným v triedach s poruchami učenia a správania a pri príprave individuálneho vzdelávacieho programu
- pri vzniknutej kríze a realizácii krízovej intervencie
- pri používaní rozvíjajúcich a preventívnych programov so žiakmi (program rozvoja tolerancie proti rasizmu, program efektívneho riešenia konfliktov v škole, program rozvoja sociálnych zručností žiakov)
- pri prednáškovej a osvetovej práci pre učiteľov – psychologické prednášky k aktuálnym problémom školy
- pri spolupráci s rodičmi žiakov a pri zlepšovaní ich výchovných prístupov
- pri kooperácii škola a rodina
- pri sledovaní úrovne poznávacieho vývinu žiakov, jeho všeobecných a špeciálnych intelektových schopností a osobnostných vlastností, postojov, motivácie, záujmov
Kontakt: stanislav.zrini@gmail.com
Pracovné hodiny:
Pondelok: 7:30 – 13:30
Utorok: 7:00 – 13:00
Streda: 12:00 – 15:30
Štvrtok: 7:00 – 14:30
Náplň práce školského psychológa:
- poznáva osobnosť žiaka z hľadiska osobnostného, kognitívneho, emocionálneho a sociálneho vývinu, osobitnú pozornosť venuje žiakom s problémami v učení, žiakom s poruchami správania, tým, ktorí sa nachádzajú v krízových životných situáciách, nadaným a talentovaným žiakom
- navrhuje výchovné a vzdelávacie prístupy a zúčastňuje sa na ich plnení
- podieľa sa na profesijnej orientácii a na poradenstve pre voľbu povolania, na výchove k partnerstvu a rodičovstvu a na rozvoji osobnosti a medziľudských vzťahov
- poskytuje zákonným zástupcom konzultácie a informácie a spolupracuje s nimi pri výchove a vzdelávaní žiakov a pri voľbe ich povolania
- poskytuje poradenské služby pedagógom v oblasti duševného vývinu a spolupracuje s nimi pri ich profesijnom a osobnostnom rozvoji
- navrhuje formy a metódy prekonávania psychickej záťaže vyplývajúce z pedagogického procesu
- podieľa sa na výbere žiakov do rôznych foriem špecializovaného vzdelávania a na ich zaraďovaní a preraďovaní do špeciálnych škôl
- predkladá návrhy na skvalitňovanie výchovno-vzdelávacej práce školy
Pri čom sa možno na školského psychológa obrátiť:
- pri riešení porúch žiakov v správaní (hyperaktivita, impulzivita, agresivita, šikanovanie, pasivita, strach, tréma, úzkostnosť)
- pri riešení porúch žiakov v učení (neprospievanie, učenie sa pod svoje možnosti, práca s dyslektikmi, dysgrafikmi a i.)
- pri riešení problémov sociálnych vzťahov žiakov v triede, žiakov odmietaných triedou, obete šikanované agresormi apod.
- pri pomoci deťom integrovaným v triedach s poruchami učenia a správania a pri príprave individuálneho vzdelávacieho programu
- pri vzniknutej kríze a realizácii krízovej intervencie
- pri používaní rozvíjajúcich a preventívnych programov so žiakmi (program rozvoja tolerancie proti rasizmu, program efektívneho riešenia konfliktov v škole, program rozvoja sociálnych zručností žiakov)
- pri prednáškovej a osvetovej práci pre učiteľov – psychologické prednášky k aktuálnym problémom školy
- pri spolupráci s rodičmi žiakov a pri zlepšovaní ich výchovných prístupov
- pri kooperácii škola a rodina
- pri sledovaní úrovne poznávacieho vývinu žiakov, jeho všeobecných a špeciálnych intelektových schopností a osobnostných vlastností, postojov, motivácie, záujmov
Kontakt: stanislav.zrini@gmail.com