Medzinárodný deň školských knižníc
Slovenská pedagogická knižnica pod záštitou ministra školstva vyhlásila už 6. ročník Súťaže o najzaujímavejšie podujatie školskej knižnice.
Tohoročnou témou Medzinárodného dňa školských knižníc bola Rozmanitosť, náročnosť, pružnosť: Školské knižnice majú všetko – zorganizovanie najzaujímavejšieho vyučovacieho dňa (Diversity Challenge Resilience: School Libraries Have it All).
Do súťaže sa zapojilo i 308 žiakov našej školy, ktorí v pondelok 25. 10. 2010 na hodine slovenského jazyka pracovali na malých projektových úlohách. Všetci žiaci videli jednu z dvoch prezentácií : Ako vzniká kniha a Na návšteve v knižnici, potom vytvorili pracovné skupiny a pracovali na jednej z desiatich aktivít, ktoré súviseli s témou kniha a čítanie. K atraktívnym úlohám patrilo detektívne pátranie po knihe v školskej knižnici, riešenie interaktívnych testov o knihách a knižniciach, vytvorenie veľkej záložky a plagátov, na ktorých sa propagovalo čítanie kníh, vytvorenie vlastnej knihy : zostavenie pomiešaných veršov a textu bájky, oprava chýb, ilustrácia k textu. Žiaci zostavovali fiktívne interview s obľúbeným spisovateľom, spisovali pravidlá správneho čitateľa, hľadali rôzne typy kníh v školskej knižnici. Za úspešnú prácu získali ako odmenu pero. Akcia sa vydarila, informáciu o podujatí sme zaslali do súťaže. Z 298 zúčastnených škôl sme sa umiestnili na 17. mieste.
Tohoročnou témou Medzinárodného dňa školských knižníc bola Rozmanitosť, náročnosť, pružnosť: Školské knižnice majú všetko – zorganizovanie najzaujímavejšieho vyučovacieho dňa (Diversity Challenge Resilience: School Libraries Have it All).
Do súťaže sa zapojilo i 308 žiakov našej školy, ktorí v pondelok 25. 10. 2010 na hodine slovenského jazyka pracovali na malých projektových úlohách. Všetci žiaci videli jednu z dvoch prezentácií : Ako vzniká kniha a Na návšteve v knižnici, potom vytvorili pracovné skupiny a pracovali na jednej z desiatich aktivít, ktoré súviseli s témou kniha a čítanie. K atraktívnym úlohám patrilo detektívne pátranie po knihe v školskej knižnici, riešenie interaktívnych testov o knihách a knižniciach, vytvorenie veľkej záložky a plagátov, na ktorých sa propagovalo čítanie kníh, vytvorenie vlastnej knihy : zostavenie pomiešaných veršov a textu bájky, oprava chýb, ilustrácia k textu. Žiaci zostavovali fiktívne interview s obľúbeným spisovateľom, spisovali pravidlá správneho čitateľa, hľadali rôzne typy kníh v školskej knižnici. Za úspešnú prácu získali ako odmenu pero. Akcia sa vydarila, informáciu o podujatí sme zaslali do súťaže. Z 298 zúčastnených škôl sme sa umiestnili na 17. mieste.