Kaleidoskop
Dôležitou súčasťou daltonského vyučovania je tiež dlhodobá daltonská úloha – projekt. V tomto školskom roku sme sa rozhodli pre žiakov V. – VIII. ročníka pripraviť projekt Kaleidoskop. Projektom usilujeme o motivovanie žiakov k čítaniu, chceme, aby pracovali s textom, vyhľadávali a spracovali informácie, aby dokázali svoju prácu prezentovať. Téma projektov v každom ročníku súvisí s tematickým celkom v predmete slovenský jazyk a literatúra :
• V. ročník – Rozprávkový svet
• VI. ročník - V zrkadle bájky
• VII. ročník - Pohľad na svet v básni
• VIII. ročník – Krajina spod zázračného pera – cestopis
27. októbra 2010 deti piateho ročníka na popoludní, ktorého sa zúčastnili i rodičia, prezentovali svoje projekty zamerané na rozprávku. V prvej etape projektu deti vytvárali zoznam rozprávkových kníh, ktoré našli doma, v školskej a mestskej knižnici. V druhej časti projektu si vybrali konkrétny text rozprávky, s ktorým ďalej pracovali : hľadali informácie o autorovi, text analyzovali, ilustrovali a mohli pripojiť vlastnú tvorbu. Do projektu sa zapojilo 82 žiakov, 25 najúspešnejších verejne svoj projekt prezentovalo. Všetky deti spracovali projekt veľmi dobre, vyučujúce i rodičia ocenili štruktúru projektov, originálnosť i jazykový prejav. Najúspešnejší boli odmenení a porota vyučujúcich slovenského jazyka a literatúry rozhodla o troch najlepších : Erik Vojtek , Ľubomír Fábik a Martin Geguš.
Projekt Kaleidoskop bude pokračovať časťou Pohľad na svet v básni v VII. ročníku a časťou V zrkadle bájky v VI. ročníku – popoludnie 7. XII. 2010.
• V. ročník – Rozprávkový svet
• VI. ročník - V zrkadle bájky
• VII. ročník - Pohľad na svet v básni
• VIII. ročník – Krajina spod zázračného pera – cestopis
27. októbra 2010 deti piateho ročníka na popoludní, ktorého sa zúčastnili i rodičia, prezentovali svoje projekty zamerané na rozprávku. V prvej etape projektu deti vytvárali zoznam rozprávkových kníh, ktoré našli doma, v školskej a mestskej knižnici. V druhej časti projektu si vybrali konkrétny text rozprávky, s ktorým ďalej pracovali : hľadali informácie o autorovi, text analyzovali, ilustrovali a mohli pripojiť vlastnú tvorbu. Do projektu sa zapojilo 82 žiakov, 25 najúspešnejších verejne svoj projekt prezentovalo. Všetky deti spracovali projekt veľmi dobre, vyučujúce i rodičia ocenili štruktúru projektov, originálnosť i jazykový prejav. Najúspešnejší boli odmenení a porota vyučujúcich slovenského jazyka a literatúry rozhodla o troch najlepších : Erik Vojtek , Ľubomír Fábik a Martin Geguš.
Projekt Kaleidoskop bude pokračovať časťou Pohľad na svet v básni v VII. ročníku a časťou V zrkadle bájky v VI. ročníku – popoludnie 7. XII. 2010.